sobota 1. mája 2010

Pohľadnice z dielne Emmy Tichnovej

Popri F.Friedmannovi patrí pani Emma Tichnová medzi najaktívnejšich a najdlhšie pôsobiacich vydávateľov pohľadníc v Senci. Zároveň bola jednou z dvoch žien, ktoré vydávali pohľadnice. Druhou bola pani Szolgayová, ktorá viedla obchod s papierenským tovarom.
Samozrejme z jej dieľne pochádza oveľa viac pohľadníc, vyhotovených rôznymi technikami. Ale tieto štyri som si vybral zámerne ako prvé, ktoré Vám predstavím. A hneď aj vysvetlím dôvod prečo.
Pri katalogizovaní mojej zbierky som si všimol, že tieto pohľadnice majú rovnaké číslo vydávateľky, ktoré líšia sa iba v písmene. Teda v poradí ako ich tu uvádzam: 8394a, 8394c a 8394d.
Z tohto zistenia som si dovolil urobiť záver, že zrejme ide o súbor pohľadníc, alebo sériu. Či tomu je naozaj tak neviem. Sám vlastním prvé tri pohľadnice s označením a), c) a d). Teda chýba pohľadnica s číslom 8394b.
Zároveň sa obraciam na zberateľov seneckých pohľadníc, ak by vlastnili pohľadnice z tejto série (súboru) s iným písmenkovým označením prosím kontaktujte ma, resp. zašlite scan predmetnej pohľadnice na z.smith002@gmail.com

Štrand Slovenskej Ligy (číslo 8394a)


Turecký dom - pošta (číslo 8394c)

Železničná stanica Senec (číslo 8394d)


Pri mojom bádaní som narazil na nižšie vyobrazenú pohľadnicu tiež z dieľne Emmy Tichnovej, na stránke Forum Inštitútu Šamorín (http://www.foruminst.sk/), ktorá svojim vyhotovením (rovnaký biely rám), a obdobia, ktoré znázorňuje by mohla zapadať do tejto série. Ak by ju niekto vlastnil, poprosím o skontrolovanie čísla pohľadnice, či moja domnienka je správna.


Republikánska ulica - obchod Baťa (číslo 8394_ ??? )

Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára